Veelgestelde vragen NL

Certificaten


1) Ik heb mijn certificaat niet ontvangen. Hoe kan dit?
U ontvangt een certificaat wanneer de toets en het werkboek door de docenten met een voldoende zijn beoordeeld.
Vanaf 1 januari 2013 worden de certificaten naar de opdrachtgevers verstuurd.

2) Het certficaat is wel verstuurd, maar ik heb deze niet ontvangen?
U kunt een nieuw certificaat aanvragen. Voor een duplicaat wordt er per certificaat € 50,- in rekening gebracht.

3) Worden Nautop (Nautisch Functies) diploma's of certificaten omgezet in certificaten van de Nautische leerlijnen?
Nee, het omzetten van certificaten of diploma's wordt niet gedaan. U ontvangt alleen een certificaat als u een module van de Nautische leerlijnen heeft gevolgd en deze met goed gevolg heeft afgerond.


Werkboeken


4) Hoeveel tijd krijg ik om mijn werkboek in te vullen?

Na de laatste lesdag heeft u drie maanden de tijd om het werkboek in te vullen.
Mocht het werkboek na deze drie maanden niet bij ons binnen zijn, komt de geldigheid van uw toets te vervallen.
U kunt het certificaat behalen indien het werkboek voldoende is en de toets geldig is. 

Is de geldigheid van uw toets te komen vervallen, dient u contact op te nemen met de afdeling Nautische leerlijnen om een afspraak te maken om de toets opnieuw te maken. Echter zijn hier wel kosten aan verbonden.

5) Hoe lang duurt het voor ik weet of mijn werkboek voldoende is?
Binnen 15 werkdagen worden de werkboeken nagekeken en de resultaten verwerkt in de administratie. Wanneer u de toets en het werkboek heeft gemaakt en als voldoende zijn beoordeeld ontvangt u van ons een certificaat.

6) Wat moet ik doen als mijn werkboek kwijt is? 
Hiervoor neemt u contact op met NNVO, dit mag per mail of telefonisch. Er zullen een aantal vragen aan u gesteld worden, u kan dan denken aan: om welke module gaat het, wanneer is het verstuurd. Wij raden u aan om van uw werkboek een kopie te maken of deze in te scannen voor u het originele werkboek verstuurd. U bent zelf verantwoordelijk voor het versturen en het bewaren van de werkboeken en het lesmateriaal.

7) Waar moet het werkboek naar verzonden worden?
Het werkboek graag digitaal invullen en terug sturen naar: nautischeleerlijnen@nnvo.nl
Het werkboek mag ook per post verzonden worden:
Stichting NNVO
T.a.v.: Nautische Leerlijnen
Admiraal lucashof 7a
3115 HM SCHIEDAM

WIJ RADEN AAN OM VAN HET WERKBOEK EEN KOPIE TE MAKEN OF IN TE SCANNEN 


Modules


8) Welke modules moet ik nog halen / volgen als ik een Nautop diploma in bezit heb?
Voor deze vraag willen wij u verwijzen naar uw werkgever. NNVO kan geen uitspraken doen over welke modules u mag / moet volgen. Vaarwegbeheerders stellen namelijk verschillende modules verplicht. 

9) Wanneer een training meerdere dagen achter elkaar is, wordt er dan een hotelovernachting verzorgd?
De NNVO verzorgt geen hotelovernachtingen voor de trainingen. Dit zal door de werkgever of cursist zelf verzorgd moeten worden.


Vrijstelling


10) Voor welke modules krijg ik vrijstelling?
Het verkrijgen van vrijstellingen verschilt tevens per vaarwegbeheerder, hierover kan de NNVO ook geen uitspraken doen. Hiervoor verwijzen wij u graag naar uw werkgever.

10) Heeft elke module een toets?
Nee, niet elke module heeft een toets.
Via de website en catalogus van de Nautische Leerlijnen kunt u zien welke modules een toets hebben.

11) Ik heb een toets niet behaald wat nu?
Indien u een toets niet behaald heeft, ontvangt u hierover bericht.
Wilt u de toets herkansen? Dat is mogelijk, hiervoor ontvangt NNVO een akkoord van de werkgever.

12) Waar kan ik een herkansing maken?
Herkansingen worden met u ingepland, dit kan per mail of telefonisch.
Locatie van herkansingen: voornamelijk in Utrecht. 


No Show/ annuleren/ prijzen


13) Wat gebeurt er bij een No-Show (niet op de training komen)?
Wanneer een cursist zich niet heeft afgemeld bij de docerende partij en de NNVO, worden de opleidingskosten van deze cursist in rekening gebracht bij de partij die hem/haar heeft opgegeven.

14) Hoe moet ik mijn training annuleren?
Bent u via de website van de NNVO door uw werkgever opgegeven voor een cursus? Maar u bent verhinderd en wilt de training annuleren?
Dat kan door te mailen naar: nautischeleerlijnen@nnvo.nl of te bellen naar: 010-4090048.
U kunt tot uiterlijk 8 weken voor de start van een cursus annuleren. Annuleert u later, dan worden er kosten in rekening gebracht.
8 - 4 weken wordt 50% in rekening gebracht
4 weken - trainingsdag wordt 100% in rekening gebracht.

15) Prijzen, zijn deze inclusief of exclusief BTW?
De NNVO is vrijgesteld van BTW, over de prijzen wordt geen BTW gerekend.


Klachten/ meldingen/ verbeteringen


16) Waar kan ik met mijn klacht over een module/ docent terecht?
Klachten ontvangen wij graag per email. U kunt dit sturen naar:
nautischeleerlijnen@nnvo.nl
Klachten worden serieus genomen en u ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging.

17) Waar kan ik een melding doorgeven?
Een melding van ziekte, file of andere zaken kunt u doen door contact op te nemen met NNVO, afdelding Nautische leerlijnen.
Telefoonnummer: 010-4090048.

18) Hoe kan ik iets melden over de lesstof?
U heeft iets gecontateerd in de lesstof, dan kunt u dat per mail aangeven.
nautischeleerlijnen@nnvo.nl

Graag met een verwijzing naar de tekst in de module, paginanummer en modulenaam.
Dit mag ook per post verstuurd worden, graag wel een kopie van de stof waar de melding over gaat bijvoegen, zodat hier naar gekeken kan worden.

Adres:
Stichting NNVO
Admiraal Lucashof 7a
3115 HM Schiedam