Veelgestelde vragen overige opleidingen
Hieronder staan per onderwerp de veelgestelde vragen over de overige opleidingen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Certificaten
Ik heb mijn certificaat niet ontvangen. Hoe kan dit?
Klopt jouw e-mailadres bij ons nog? Wanneer je een nieuw adres hebt, geef dit dan aan ons door. Is je e-mailadres onveranderd, neem dan contact met ons op per mail: opleidingen@nnvo.nl
Ik ben helaas mijn certificaat kwijtgeraakt. Wat moet ik nu doen?
Je kunt een nieuw (digitaal) certificaat aanvragen via opleidingen@nnvo.nl.
Worden Nautop (Nautisch Functies) -diploma's of -certificaten omgezet in certificaten van de Nautische Leerlijnen?
Nee, certificaten of diploma’s worden niet omgezet. Je ontvangt alleen een certificaat als je een module van de Nautische leerlijnen hebt gevolgd en deze met goed gevolg hebt afgerond.
Werkboeken
Hoeveel tijd krijg ik om mijn werkboek in te vullen?
NNVO adviseert om het werkboek binnen een maand in te leveren. Jouw toetsresultaat blijft een half jaar geldig. Je ontvangt het certificaat als het werkboek als voldoende is beoordeeld en de toets nog geldig is. AIs je toets niet meer geldig is en je hebt nog recht op een herkansing, dan kun je uiteraard herkansen. Heb je je herkansing al gebruikt, dan kan herkansen alleen op verzoek van je werkgever en na betaling.
Hoe kan ik mijn werkboek invullen in coronatijd?
Als er coronamaatregelen van kracht zijn, is het niet altijd mogelijk om het werkboek goed in te vullen. Loop je ergens tegenaan, omdat je bijvoorbeeld de werkplek niet kunt bezoeken, probeer de opdracht dan telefonisch te doen. Vraag of iemand die werkzaam is op de post jou verder kan helpen met de opdracht. Lukt dit niet, geef dit dan aan in je werkboek en sla de opdracht over.
Wanneer krijg ik het resultaat van mijn ingevulde werkboek?
Binnen 15 werkdagen worden de werkboeken nagekeken. Het resultaat wordt per mail toegestuurd. Niks ontvangen? Controleer dan eerst je spam voordat je contact opneemt met NNVO.
Wat moet ik doen als mijn werkboek kwijt is?
In dat geval neem je contact met ons op. Tip: maak een kopie van je werkboek voordat je het opstuurt.
Waar moet het werkboek naar verzonden worden?
Het werkboek kan zowel digitaal als per post worden verstuurd. Je kunt het werkboek mailen naar: opleidingen@nnvo.nl. Per post kun je het werkboek verzenden naar het adres zoals vermeld op onze contactpagina: www.nnvo.nl/contact.
LET OP: maak bij verzending per post eerst een kopie.
Vrijstelling
Welke modules moet ik nog halen/volgen als ik een Nautop-diploma in bezit heb?
NNVO geeft geen vrijstelling voor Nautop. Mogelijk dat je werkgever je vrijstelling verleent. Wanneer je in aanmerking wil komen voor een bevoegdheid van NNVO, kun je niet gebruikmaken van vrijstellingen.
Toetsen
Heeft elke module een toets?
De meeste modules worden afgesloten met een toets. Voor sommige modules wordt een certificaat van deelname verstrekt (o.a. Persoonlijke Weerbaarheid, Scheepsafvalstoffen en Stabiliteit).
Ik heb een onvoldoende gehaald voor de toets. Wat nu?
Je kunt in dat geval een herexamen bij ons aanvragen. Het eerste herexamen is gratis, aan het tweede herexamen zijn kosten verbonden. Het tarief voor de tweede herkansing is 50 euro.
Ziekte, file of andere zaken
Waar kan ik een melding doorgeven?
Wanneer je ziek bent of bijvoorbeeld te laat komt, neem je zo spoedig mogelijk contact op met NNVO via telefoonnummer 010 – 311 00 95. Kijk op onze contactpagina voor onze verdere contactgegevens.
Hoe moet ik mijn training annuleren?
Dat kan door te mailen naar opleidingen@nnvo.nl. Je kunt tot uiterlijk vier weken voor de start van een cursus gratis annuleren. Daarna wordt de cursus in rekening gebracht.
Wat gebeurt er als ik niet aanwezig kan zijn bij een training?
Voor het organiseren van de cursus heeft NNVO kosten gemaakt. Als je je afmeldt binnen vier weken voor aanvang van de cursus, worden de opleidingskosten in rekening gebracht bij je werkgever of bij de persoon die jou heeft aangemeld.
Klachten
Hoe kan ik een klacht indienen?
Klachten ontvangen wij graag per e-mail. Dat kan naar het volgende e-mailadres: bureau@nnvo.nl, met als onderwerp ‘Klacht’. Wij nemen jouw klacht serieus.
Als je niet tevreden bent met de wijze waarop de klacht door de organisatie is afgehandeld, kun je je richten tot het bestuur van NNVO, Marten Meesweg 115, 3068 AV Rotterdam, e-mail: bestuur@nnvo.nl.
Als je het niet eens bent met de wijze waarop het bestuur het bezwaar heeft afgehandeld, kun je als cursist in beroep gaan bij de onafhankelijke Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. Als zakelijke klant kun je in beroep gaan bij de onafhankelijke Geschillencommissie voor Ondernemerszaken.
Als je te maken hebt met pesten, discriminatie, ongewenste intimiteiten of intimidatie dan kun je jouw klacht richten aan de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.
Voor meer informatie verwijzen wij je door naar onze Complaints procedure.
Prijzen / hotelovernachtingen
Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
NNVO is een stichting en rekent geen BTW.
Wanneer een training meerdere dagen achter elkaar is, wordt er dan een hotelovernachting door NNVO geregeld?
Wij regelen geen hotelovernachtingen voor de opleidingen of trainingen. Dit zal door je werkgever of door jezelf geregeld moeten worden.
Praktische info
Hoe kom ik bij NNVO?
NNVO is gevestigd in kantoorgebouw Alexanderpoort aan de Marten Meesweg 115 in Rotterdam. Ons kantoorgebouw is uitstekend bereikbaar met zowel de auto als het openbaar vervoer. Zo loop je binnen enkele minuten vanaf NS intercity- en metrostation Rotterdam Alexander naar NNVO. Kijk op de contactpagina voor onze locatie op Google Maps.
Waar kan ik parkeren?
NNVO heeft geen (gratis) parkeerplaatsen ter beschikking voor cursisten. Je kunt wel tegen een voordelig tarief een parkeerplek reserveren bij ons kantoorgebouw via Parkbee. Ook in de omliggende omgeving is voldoende parkeergelegenheid, zowel aan de straat als in de nabij gelegen parkeergarages. Gratis parkeren is mogelijk in de verderop gelegen woonwijk aan de andere kant van snelweg A20.