
Nieuwe inzichten voor de kalibratie van VTS-coaches
Ook dit jaar organiseert NNVO weer kalibratiesessies voor VTS-coaches. Tijdens deze bijeenkomsten staan de laatste ontwikkelingen en uniformiteit in de beoordeling en begeleiding centraal. Dit jaar ligt de focus op de nieuwste inzichten met betrekking tot leren: van de verschillen tussen generaties tot het belang van zelfstandigheid in het leren. Onderwijskundig adviseurs Roos Hanemaaijer en Renée Rijkhoek vertellen er meer over.

NNVO zoekt een opleidingsmedewerker
Heb jij administratieve en organisatorische kwaliteiten en zou je daarmee een bijdrage willen leveren aan de veiligheid op het water? Ben jij communicatief sterk en is klantgerichtheid voor jou vanzelfsprekend? Kom dan werken als opleidingsmedewerker bij NNVO.

Cursisten VTS-opleiding krijgen gastcollege over Loodswezen
Gastdocent Hilbert van Omme kwam onlangs bij NNVO langs om een college te geven over het Loodswezen. Hij gaf een kijkje in zijn werk als chief pilot en ging in op de raakvlakken met het werk van een VTS-operator. Beide leveren een belangrijke bijdrage aan het vlot en veilig afhandelen van het scheepvaartverkeer.

Pilot eerste her- en bijscholingscursus voor brug- en sluisoperators een feit
Ruim dertig brug- en sluisoperators kwamen op donderdag 29 februari naar NNVO voor de pilot van de eerste her- en bijscholingscursus. De recurrent training bestaat uit een combinatie van een e-learning en een klassikale bijeenkomst. Bijzonder is dat het voor het eerst om een game-based training voor brug- en sluisoperators gaat.

Opleiding Brug- en sluisoperator ingeschaald op NLQF-niveau 3
De programmaraad van het bureau NCP NLQF heeft de inschaling van de opleiding Brug- en sluisoperator positief beoordeeld. De opleiding is ingeschaald op het nationale

NNVO en TinQwise winnen twee Learning Technologies Awards
NNVO en TinQwise zijn op woensdagavond 16 november in de prijzen gevallen tijdens de uitreiking van de Learning Technologies Awards 2022 in Londen. Met e-learning Poseidon zijn we Gold Winners geworden in de categorieën ‘Best use of simulations or virtual environments for learning’ en ‘Excellence in the design of learning content’.