06.02 Communicatie
Onderwijsvorm | Klassikaal |
Studiebelasting |
Voorbereiding lesstof: 8 uur Theorieles: 16 uur (2 dagen) Werkboek: 8 uur |
Voorkennis | Geen |
Doelgroep | Iedereen die beter wil leren communiceren |
Tekst |
Deze module is een algemene module over leren communiceren. Dit is geen cursus marifonie of gespreksdiscipline. |
Inhoud |
Duidelijk communiceren
Waarom is communiceren zo moeilijk?
Verschillen in communicatie
Communicatie model
Feedback geven
Non-verbaal gedrag |
Examen | De laatste dag wordt afgesloten met een theorie-examen. |
Globale inhoudsbeschrijving van de module
In deze module wordt de basis van communicatie behandeld. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan een professionele uitstraling van de nautisch medewerker. Hierbij moet worden gedacht aan de uitstraling als vertegenwoordiger van de eigen organisatie en het aannemen van een klantvriendelijke houding. Dit laatste betreft het voeren van telefoongesprekken op correcte wijze, de communicatie afstemmen op de klant, de belangen van de klant inschatten en daar zo veel mogelijk rekening mee houden.
Doel/rationale van de module
De nautische sector heeft behoefte aan medewerkers die bewust en professioneel communicatievaardigheden hanteren om enerzijds hun eigen organisatie te vertegenwoordigen en anderzijds klantvriendelijk op te treden.
Studiemateriaal
Er is een syllabus die de nautisch medewerker moet doornemen. De nadruk bij deze module ligt echter op praktische communicatievaardigheden die met een acteur (en eventueel ook onderling) geoefend worden.
Aanmelden
De aanmelding van een cursist gebeurt door de werkgever. Na aanmelding ontvang je binnen drie werkdagen een bevestiging.
Het is ook mogelijk deze training in-house te geven. Mail ons voor meer informatie: .
Inschrijven
06.02 Communicatie
04-07-2022